boljse-spanje

Na spletu in v različnih knjigah lahko najdeš malo morje nasvetov kako lahko izboljšaš svoje spanje in spiš bolj globoko, sproščeno in umirjeno, a naslednji te bo s svojo preprostostjo in nenavadnostjo zagotovo presenetil.

Pogled na človeka, medtem ko spi, ti lahko veliko pove o njegovem zdravstvenem stanju in energiji, ki jo ima čez dan.

Ugotavljam, da izjemno veliko ljudi spi ponoči z odprtimi usti (tudi sam pri tem nisem bil izjema), kar povzroči, da namesto skozi nos, dihajo skozi usta. Vendar to ni pravilno, saj je edino pravo dihanje tisto, ki poteka skozi nos, o čemer sem pisal že tukaj.

Kot rečeno, sem tudi sam dolga leta dihal skozi usta, ne samo ponoči, temveč tudi podnevi. Ko sem prebral knjigo DOBER DIH, pa sem dobil potrditev tistega, kar sem sam že nekako intuitivno vedel, namreč, da je pravo dihanje tisto, ki poteka skozi nos.

Eden najbolj nenavadnih nasvetov za boljši in bolj trden spanec in da se zjutraj zbudimo z več energije je ta, da je treba ponoči dihati skozi nos.

In to je vse. 🙂 Žal pa je to lažje reči kot storiti, saj ponoči zavestno ne moremo kontrolirati ali so naša usta odprta ali zaprta.

To, da ne moremo ponoči kontrolirati dihanja ima tudi pozitivno stran, saj se na tak način naš dihalni ritem uskladi s tistim, ki je naraven. Ali če povem še z drugimi besedami – dihamo tako kot bi morali dihati, saj takrat ni vpliva zavestnega uma. Žal smo se vse prevečkrat naučili, da dihamo skozi usta in imamo tako avtomatično tudi ponoči usta odprta, kar pa ni dobro, saj na tak način pospešimo dehidracijo telesa.

Če se zjutraj zbudimo s suhimi usti je to nedvoumen znak, da smo ponoči spali z odprtimi usti in dihali skozi usta, namesto skozi nos. Obenem »nočno« dihanje skozi usta povzroča slab ustni zadah zaradi spremenjene bakterijske mikroflore. S tem sem se srečeval tudi sam, saj ne glede na to kako intenzivno sem si ščetkal zobe, zjutraj sem se zbudil s suhimi usti in neprijetnim ustnim zadahom.

Pred dnevi sem se odločil za nočni eksperiment. Ne, ne … ni šlo za nobeno čudežno posteljno pozo ali kaj drugega, temveč preprosto za to, da sem si s preprostim micropore lepilnim trakom (dobiš ga v vsaki lekarni) zalimal usta.

Da, točno tako, zalimal usta. Vem, da se tole malo čudno sliši ter se zdi na prvi pogled skregano z logiko, a raziskovalec v meni se ni dal in sem vseeno poskusil.

Prvi dan, ko sem si pred spanjem zalimal usta sem z obližem zdržal le dobro uro, saj nekako ni šlo (predvsem s psihološkega vidika), da bi mirno zaspal in ob tem imel zalimana usta. Drugi dan je šlo že lažje in z zalimanimi usti sem spal dobre štiri ure. Pravijo, da gre v tretje rado in tako je bilo tudi z menoj, saj sem tretji večer lahko z zalimanimi usti neprekinjeno spal do jutra.

Učinek? Ustni zadah je izginil, spanec je bil globlji in posledično sem rabil manj ur spanca, obenem pa usta niso bila tako suha. Še sam sem bil presenečen nad tem in tako do nadaljnjega prakticiram malo nenavadno tehniko za dihanje skozi nos in boljše spanje.

Če se srečuješ s suhimi usti in neprijetnim ustnim zadahom potem si zagotovo prava oseba, da poskusiš s to preprosto tehniko limanja ust. Vem, da ti bo sprva malo čudno, da se boš spraševal, če ima to smisel in tudi marsikateri strah bo prišel na plano, a vredno je poskusiti.

Na voljo imaš dve različne možnosti “limanja” – prva je, da si s trakom micropore zalimaš cela usta, druga pa je, da si od zgoraj navzdol (podobno kot vidiš pri gospodični na sliki spodaj) zalimaš s trakom micropore le del ust, se pravi pod nosom, če sredino ustnic in nad brado. Slednji način sem poskusil tudi sam in moram reči, da se celo boljše obnese kot limanje celotnih ust.

Karkoli že, bistveno je, da so usta ponoči zaprta in da tako dihaš skozi nos ter na ta način vzpostaviš pravilno razmerje v telesu med kisikom in ogljikovim dioksidom.

Če na kratko povzamem prednosti »nočnega« dihanja skozi nos:

  • Spanec je globlji in ne smrčimo.
  • Nosno dihanje znižuje srčni utrip.
  • Izboljša se nivo kisika v krvi.
  • Odpravi se precejšnje število bakterij, ki sicer vstopajo v dihala iz zraka.
  • Naše telo in um sta bolj sproščena.
  • Zmanjšajo se simptomi astme in različnih alergij.
  • Imamo bolj zdravo ustno votlino in s tem izgine slab zadah.
  • Izboljša se prebava, kar pomaga pri hujšanju.
  • Naš imunski sistem se okrepi in izboljša se odpornost na prehlade.
  • Normalizira se krvni tlak.
zenska-spi-ustni-obliz
Praktična uporaba medicinskega ustnega obliža med spanjem.

P.S. Če ti micropore lepilni trak ni OK, potem imaš na voljo tudi prav posebne medicinske ustne obliže, ki jih lahko naročiš tukaj.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj