Ljubezen in hvaležnost v prodaji
»Le kaj imata ljubezen in hvaležnost pri prodaji?« se boste po vsej verjetnosti spraševali številni bralci tega članka. Morda v tem trenutku dvomite, toda želim vam predstaviti nekaj vesoljnih načel, ki vam lahko še pomagajo pri prodaji in odličnih poslovnih odnosih. Prav gotovo ste že večkrat na blogu ali pa v kakšni knjigi prebrali o zakonu vzroka in posledice (zakonu akcije in reakcije). Karkoli v življenju delate, delate iz nekega razloga, in karkoli v življenju že prodajate, prodajate zaradi nekega razloga.
Kaj je razlog za vaše ukvarjanje s prodajo? Želite na ta način priti do več denarja in obogateti? Ali morda vaše storitve in izdelke zaračunavate tako oderuško, da se stranke in kupci resnično sprašujejo, če so sploh vredni svojega denarja. Veliko izdelkov je vrednih svojega denarja, še več pa je takih, ki tega niso vredni. Prodajalci imajo v tem primeru le en namen – čim bolj in čim hitreje »oskubiti« stranko. Bolje danes kot jutri.
Vsaka vaša prodaja mora izhajati in namena, kar pomeni, da se morate vprašati, kako bo določen izdelek najbolj koristil kupcu in kako bo kupec s pomočjo vašega izdelka dobil dodano vrednost. Če povem z drugimi besedami – kupec mora imeti občutek, da je s tem, ko je za izdelek ali storitev plačal določen znesek, pridobil in ne izgubil. Se vam je že kdaj zdelo, da vas je prodajalec »opeharil« in vam prodal sicer drag izdelek, ki pa niti približno ni imel za vas take uporabne vrednosti, kot ste pričakovali?
No, to se je že zgodilo tudi meni in iz teh primerov sem se veliko naučil, predvsem pa me je to spodbudilo, da se pri svojem delu trudim dati drugim ljudem določeno dodano in uporabno vrednost, ki je niso pričakovali. Kaj se takrat zgodi? Pridobiva oba – jaz kot prodajalec in stranka kot kupec.
V življenju, pa naj bo to prodaja ali zasebno življenje, je treba vedno delovati po načelu jaz dobim – ti dobiš. Vsak vaš pohlep in želja po hitrem zaslužku se vam bosta krepko maščevala, saj v vesolju ne moreš dobiti ne preveč in ne premalo, temveč ravno toliko, kot si zaslužiš.
Če ste kdaj v preteklosti delovali pri prodaji izključno iz vaših lastnih egoističnih načel, se lahko nadejate (pa ne da bi vam želel kaj slabega, a to je zakon vesolja), da se vam bo to vaše dejanje povrnilo v takšni ali drugačni obliki. Edina možnost, da se izognete hudemu »učinku bumeranga«, je, da od zdaj naprej delujete po principu ljubezni, hvaležnosti in zaupanja. Kaj to pomeni?
Enostavno rečeno, zavežite se, da boste od zdaj naprej pri vseh vaših poslovnih odnosih delovali po načelu: »Kako lahko stranki najbolj pomagam, da pridobi?« Ob takšnem pristopu se vam ne bo nikoli treba bati upada prometa, saj vas bodo stranke same priporočale.
Iz srca vam priporočam še nekaj – tudi če vam bo mogoče prodaja upadla, če se bo izkazalo, da ni več toliko strank, bodite hvaležni vesolju za to izkušnjo. Nekateri so hvaležni le takrat, ko jim gre dobro, toda potrebno je, da smo vedno hvaležni, in takrat se nam odprejo vrata obilja. Ravno o tem govori poučna zgodbica Anthonyja de Mella, ki govori o hvaležnosti in o tem, kako se vam lahko, ko se nekje zaprejo vrata, drugje odpre okno. A potrebna sta zaupanje in hvaležnost.
Lastnik špecerijske trgovine je zelo zaskrbljen prišel povedat učitelju, da so ravno nasproti njegove prodajalne odprli veleblagovnico, ki naj bi mu uničila kupčijo. Že sto let je trgovina pripadala njegovi družini, in če bo trgovino izgubil, bo to njegova poguba, kajti ničesar drugega ne zna delati.
Učitelj je rekel: »Če se boš bal lastnika veleblagovnice, ga boš sovražil. In sovraštvo bo tvoja poguba.«
»Kaj naj storim?« je vprašal obupani trgovec.
»Vsako jutro stopi iz svoje trgovine na pločnik in blagoslovi svojo trgovino, da bi dobro uspevala. Potem se obrni in prav tako blagoslovi trgovino nasproti.«
»Kaj? Svojega konkurenta in uničevalca naj blagoslovim?«
»Vsak blagoslov, ki mu ga daš, se bo obrnil v tvoje dobro. Vsakršno zlo, ki mu ga želiš, bo uničilo tebe.«
Po šestih mesecih je špecerist spet prišel in povedal, da je moral – kot se je bil bal – zapreti svojo trgovino, toda zdaj je poslovodja veleblagovnice in posli mu uspevajo bolje kot kdajkoli prej.