Zakaj je tako pomembno ime podjetja?
Ali si želite, da bi se vas vaše stranke bolj zapomnile in da bi že po imenu vašega podjetja ali s.p.-ja vedele s čim se ukvarjate in kaj ponujate? Prepričan sem, da ste v 99 % odgovorili na moje vprašanje z DA. Toda, pri nas so kreativna imena podjetij bolj izjema kot pravilo. Le kdo bi takoj vedel s čim se ukvarjajo firme, kot npr. ACS d.o.o., IMF d.o.o., RTG d.o.o. ali pa ITC d.o.o.
Sicer kratice znajo biti še kako uporabne, vendar si nas po tem naše stranke ne bodo pretirano zapomnile. Pri imenih bodimo kreativni in izvirni, seveda pa naj bo ime našega podjetja tako, da bodo vsi že takoj vedeli s čim se ukvarjamo. Prav gotovo si želimo biti prepoznani med množico drugih podobnih podjetij.
Kaj torej storiti, da bi potencialni kupec, ki išče določen izdelek ali storitev prišel čimprej do nas? Najbolj pomembno je poimenovanje imena podjetja, ki naravno izraža tip storitve, ki jo ponujamo. Npr. če rečemo »Quick Copia« bo našim strankam avtomatsko prišlo na misel, da se ukvarjamo s hitrim kopiranjem.
Če smo npr. računalniški svetovalec se bomo imenovali »Izvirne tehnologije« in ne »Svetovanje Jaka Plestenjak«. In če imamo čistilnico, potem je ime »Brezmadežno čiščenje« veliko boljše kot pa »Juretova čistilnica«. Ime našega podjetja naj bi naravno in neposredno izražalo, kaj počnemo, kaj ponujamo in seveda, kako se razlikujemo od svoje konkurence.
Toda, da pridemo do primernega imena za našo firmo je potrebna precejšnja ustvarjalnost. Če bomo razmišljali o novem imenu svoje firme si napišimo na list papirja okoli 30 različnih predlogov, ki jih potem dajmo na vpogled svojim prijateljem, znancem, družini … Vprašajmo jih, kaj jih najbolj pritegne in bodimo pozorni na vse aha-je in oho-je, saj so to imena, ki jih želimo imeti. Na koncu bomo imeli vsaj tri različna imena, ki bodo štrlela iz povprečja in lahko se zgodi, da bomo z kombiniranjem različnih imen prišli do pravega.
Toda, kaj pa če je naše ime že uveljavljeno na tržišču? V tem primeru ne moremo spreminjati imena, a vseeno si lahko naredimo ime bolj zapomljivo. Kaj storimo? Preprosto, našemu imenu dodajmo kratek stavek oz. slogan, ki naj ima največ 5 besed in ki dopolnjuje naše ime. Npr. »S pticami si delimo nebo.« (Mobitel) ali pa »Moč kvalitete.« (Toyota). To je možno narediti z vsakim imenom.
Lahko se zgledujemo po nekem računalniškem tehniku, ki je dodal nekaj odličnosti k svojemu imenu samo z uporabo slogana na vseh tržnih orodjih, se pravi v oglasih, na pisemskih glavah, na vizitkah in promocijskih izdelkih. Napisal je preprosto, a izjemno učinkovito: »Marko Smole, ko rešitve postanejo enostavne«. V vsakem primeru, če imamo izvirno ime ali ne poskusimo k svojemu imenu dodati slogan, ki resnično sporoča vse o naši ponudbi.
Seveda pa moramo uporabiti svoj slogan v vseh svojih dopisih in promocijskih izdelkih, kot tudi na vseh običajnih oglasnih površinah. Ne pozabimo pogledati vse vidike našega posla, pa naj gre za odgovarjanje na telefonske klice, pisanje računov, pošiljanje kataloga po pošti in celo predajo naše vizitke v roke druge osebe. Vse skupaj mora postati del tržnega pristopa, kjer sporočamo svojo izvirnost skozi svoje izstopajoče ime ali slogan. Ime podjetja ali naš naziv posla mora ostati v spomin vseh ljudi, ki smo jih pravkar srečali.
Torej, ko se predstavljamo drugim, uporabimo svoje izvirno ime, svoj slogan, svojo unikatno kategorijo in koristi, ki jih ustvarjamo in ne samo svoje ime, ime svojega podjetja in kaj počnemo. Vedno se trudimo, da bi bili pri svojem poslu in pri predstavljanju podjetja kar se da kreativni in verjemite mi, da se nam bo to poznalo tudi na bančnem računu. Saj to, pa je v končni fazi tudi naš cilj, kajne?