Košarica

V košarici ni izdelkov.

Trženjski prijemi letošnjega poletja

Najbolj pogosto vprašanje, ki pride na misel tržnikom in prodajalcem je – Kako priti do novih strank? Kako povečati prepoznavnost naše blagovne znamke in naših proizvodov? Kako prepričati kupce, da so naši proizvodi (storitve) najboljše izbira?

Med letošnjimi poletnimi počitnicami, ki sva jih z dekletom preživela na Hrvaškem, sem opazil kar nekaj zanimivih trženjskih in prodajnih prijemov. Morda bo katera od teh zamisli zanimiva tudi za slovenske tržnike in prodajalce. Marsikateri trženjski prijem se da z malo domišljije prilagoditi tudi za svoje potrebe, seveda če smo le pripravljeni razmišljati v tej smeri.

Namreč, noben kupec ne pride k nam kar sam od sebe, če v pridobivanje novih strank nismo vložili ne samo denarja, temveč tudi miselno energijo. O našem prodajnem uspehu pogosto odloča tudi miselna naravnanost, ki jo gojimo do svojih strank, kakšen odnos imamo do njih ter kako poskrbimo za njihove potrebe.

Na letošnjih počitnicah sem tako imel možnost spremljati obe strani – tako navdušene prodajalce, kot tudi prodajalce, ki jim je »dol viselo« za stranke, ki so prihajale. Kakorkoli že, ni važno kakšne narodnosti, kakšne barve kože je ta stranka, saj nikoli ne vemo, koga vse le-ta pozna. Včasih se tudi za tisto drobno prodajo, ki jo izpeljemo s prijaznostjo in navdušenjem, skriva velik dobiček in uspešna prodaja.

Eni najboljših prodajalcev so ulični glasbeniki. Čeprav se zdi, da so revni in ubogi, ugotovimo, če jih malo bolj podrobno spremljamo, da so nekateri izjemno vešči prodajalci. To potrjuje tudi primer iz letošnjega poletja, ko sva z dekletom v Crikvenici naletela na skupino uličnih glasbenikov iz daljne Južne Amerike.

Prvo, kar sva oba pri njih opazila je bilo to, da so izjemno prijazni in ustrežljivi, ter da kljub slabemu znanju jezika znajo zelo dobro prodajati. Lokacijo so izjemno dobro izbrali, saj so igrali na pomolu, kjer je bilo izjemno veliko sprehajalcev in turistov, skratka velika frekvenca obiskanosti.

Ko si pristopil k njim in jih vprašal za ceno CD-ja, so le-to povedali, zraven pa še dodali, da sedaj igrajo to in to skladbo, katero so seveda pokazali na CD-ju. A to še ni vse – povedali so tudi, da ko končajo skladbo, da bodo katerokoli s CD-ja zaigrali posebej za vas. S punco sva izbrala eno skladbo, uživala v glasbi in na koncu tudi kupila en CD, saj naju je glasba navdušila. Skratka, še kako zelo dobro so vedeli – ponudi del zastonj, če bo stranki glasba všeč, pa ji prodaj še CD. Pametno, kajne?

Drug zanimiv primer uspešnega trženja pa se je zgodil na avtocesti Zagreb – Rijeka na cestninskem izhodu za Krk in Crikvenico. Tam so ob začetku vsake cestninske postaje stale privlačne in prijazne mlade gospodične, ki so brezplačno delile pol litrske plastenke vode Studena. Zraven pa si dobil še brošuro o T-Mobile telefoniji.

Skratka, videlo se je, da sta T-Mobile in Studena »stopila skupaj« v tej trženjski akciji in oba zaslužila. Tujci smo veselo pošiljali SMS-je preko T-Mobila ob urah, ko je bila cenejša tarifa, obenem pa smo pili vodo Studena. Seveda pa lahko dvakrat ugibate, katero vodo sva s punco kupila, ko sva se ustavila v naslednji trgovini in za katero vodo sva vprašala v lokalu. Ni rečeno, da je ta voda res najboljša, bila pa je ena izmed redkih, ki sva jo tam »poznala«.

Tako ulični glasbeniki, kot tudi podjetja, se vedno bolj zavedajo, da je potrebno en del najprej ponuditi brezplačno, da stranka zadevo poskusi, okusi in začuti. Če ugotovi, da ji je proizvod (storitev) všeč, se odloči tudi za nakup le-te. Neposredno trženje preko brezplačnih prodajnih vzorcev na pravem mestu, kjer je velika frekvenca potencialnih strank, vam lahko prinese veliko večjo prodajo, kot pa drago oglaševanje preko TV, radia ali časopisov.

Deli naprej ...
Robert Goreta
Robert Goreta

Predavatelj, pisatelj, pesnik, podjetnik, plesalec.