Ali se pri vas »kaj dogaja«?
Spomin mi je ušel na čas pred več kot petimi leti, ko sem se tudi sam nekaj mesecev ukvarjal z mrežnim marketingom. Takrat (in predvidevam, da še sedaj) v različnih sistemih mrežnih marketingov pogosto učijo, da naj na vprašanje: »Kako pa kaj vaša prodaja?« ali pa »Kako kaj vaš posel?« ali pa »Kako napredujete v poslu?«, odgovorijo na poseben, nekoliko prikrit in zvit način, da ima spraševalec vtis, da ste res uspešni v njem.
Če povem z drugimi besedami, ni važno, ali vam posel teče ali ne, ali imate dovolj zastopnikov ali ne – odgovoriti je potrebno vedno: »Pri meni se ‘full dogaja’.« S takim odgovorom naj bi imel tisti, ki nas sprašuje, zunanji vtis, da smo pri svojem poslu nadvse uspešni, delavni, skratka – človek, kateremu se splača zaupati. Sicer pa, le kdo bi si želel za mentorja oz. sponzorja nekoga, ki ima težave pri poslu in pridobivanju novih strank?
Mrežni marketing je sistem trženja oz. prodaje, ki je ustvaril največ milijonarjev na svetu, več kot katerikoli drugi način, in to je podatek, ki govori sam zase. A danes ne bomo govorili o prednostih in slabostih mrežnega marketinga, temveč o tem, kaj se lahko mi naučimo iz malo prej podanega odgovora: »Pri meni se ‘full dogaja’.«
Postavimo odgovor na glavo – v vprašanje, in se kot podjetnik ali tržnik vprašajmo: »Ali se pri nas res ‘full dogaja’?« In če se pri nas nič kaj prida ‘full ne dogaja«, se spet vprašajmo: »Zakaj se pri nas nič ‘full ne dogaja’?« Zanimivo, kajne, kako lahko z malo predrugačeno formulacijo odgovora pridemo do pomembnih spoznanj o svojem poslu. Pa jih naštejmo kar nekaj:
- Spletna stran, ki ni bila osvežena in posodobljena že več kot pol leta.
- Ceniki, ki so že zdavnaj zastareli, a jih imamo na spletu še vedno objavljene.
- Kontaktne telefonske številke in e-poštni naslovi, ki niso več pravi, a še vedno on-line.
- Na e-pošto odgovarjamo z veliko zamudo ali pa sploh ne.
- Ne držimo se rokov in dogovorov, ki so bili sklenjeni s poslovnim partnerjem.
- Zaposleni, ki se oglašajo na telefonske klice potencialnih strank, so neprijazni in zadirčni.
- Reklamacij sploh ne rešujemo, saj menimo, da imamo mi vedno prav.
Resnica (še enkrat preberite zgornje točke in jih preverite v vašem podjetju) zna zaboleti, kajne? Vendar, ko smo pripravljeni pogledati resnici v oči in spremeniti neažurnost, neprijaznost in neaktivnost v ‘full dogaja’, smo že na pol poti, da se bo situacija izboljšala in prodaja povečala.
Poznam ljudi, ki niso člani nobenega mrežnega marketinga, vendar kar naprej jasno in glasno govorijo o svojih velikih poslovnih načrtih, kaj vse se bo delalo, spremenilo, naredilo in ustvarilo. Spet drugi govorijo, kako bodo napisali novo knjigo o tej in tej temi (vse že imajo v glavi), le še usesti se morajo za pisalno mizo oz. računalnik in začeti s pisanjem.
Toda vso resnico tako varljivega ‘full dogaja’ sem spoznal čez nekaj mesecev, ko sem te ljudi, ki so na veliko govorili o novih projektih, novih knjigah, novih prodajnih pristopih, novih avtomobilih, novih poznanstvih … ponovno povprašal, kako kaj napredujejo pri svojih načrtih.
Njihovi odgovori so bili zelo zanimivi – od že oguljenega »…a, pri nas se ‘full dogaja’, projekti so v teku in kmalu bodo ugledali luč sveta…«, do izmikanj pogovora o tej temi. Skratka, kot vidimo, ‘full dogaja’ vedno le ne pomeni ‘full dogaja’, temveč popolnoma nasprotno – mrtvilo na določenem področju.
Zato, če nismo sposobni na vprašanje o poteku naših projektov, ciljev in načrtov, potem, ko smo jih obelodanili pred časom, odgovoriti konkretno, bodimo rajši tiho in jih zadržimo zase. Življenje me je že velikokrat naučilo, da »veliko gobezdalo« ostane le »veliko gobezdalo«, ter da je bolje verjeti ljudem, ki so pri svojih načrtih bolj tihi, smelejši in aktivnejši. Znan slovenski pregovor: »Zarečenega kruha se največ poje.« pride še kako do izraza na področju prodaje in poslovanja.
Bodimo iskreni, tako do sebe, kot tudi do strank, in realno ocenimo, česa smo zmožni in česa ne, postavimo si prodajne cilje, za katerimi lahko stojimo ne samo s svojimi besedami, temveč tudi s svojimi dejanji. Dejanja, in ne velike besede, so ključna komponenta, ki ločijo mojstra prodaje od amaterja.