Kako nastajajo knjižne uspešnice?
Na svetovnem knjižnem trgu dandanes težko najdeš knjižno uspešnico, ki je knjižna uspešnica v pravem pomenu besede, kar pomeni, da so jo izbrali bralci sami in ne s pomočjo takšnih ali drugačnih marketinških metod, prijemov in trikov.
Nekaj takšnih knjig, ki so bile pred 10 – 30 leti svetovne uspešnice, a ne zaradi marketinga, temveč zaradi sporočila od ust do ust, bi lahko iskali med naslednjimi knjigami:
- KURJA JUHICA ZA DUŠO – Mark Victor Hansen
- USTVARJALNA VIZUALIZACIJA – Shakti Gawain
- ŽIVLJENJE JE TVOJE – Louise L. Hay
Sicer jih je še mnogo več, a v tem trenutku, ko to pišem mi pridejo na misel te tri.
Kako pa je dandanes? Zagotovo se spomniš filma in knjižne uspešnice Skrivnost, avtorice Rhonde Byrne. Ta film in knjiga sta bila začetnika nekega novega trenda promocije knjig, katerega bom razložil v nadaljevanju.
Pri Skrivnosti je bilo tako, da so delali promocijo preko svojih mailing list (vsaka je bila zagotovo velika vsaj 10.000 ljudi) vsi sodelujoči v filmu. Na ta način se je poslalo e-poštno sporočilo z natančno dodelanim marketinškim sporočilom preko vse mailing list sodelujočih. Lahko le ugibam koliko tisoč ljudi je dobilo to e-poštno sporočilo. Seveda ni naključje, da je bila Skrivnost tako priljubljena in se je tudi viralno delila preko družabnih omrežij, ki so leta 2006 počasi postajala vse bolj priljubljena.
In kako tuji avtorji po novem promovirajo svoje knjige? Navedel bom primer znanega gospoda, ki ga poimensko ne bom poimenoval, a ti zaupam, da je tudi nastopil v filmu Skrivnost. Omenjeni gospod je avtor kar nekaj knjižnih uspešnic in lahko rečem, da so nekatere res odlične in navdihujoče. Njegov prispevek k dviganju zavesti in za dobro ljudi je opazen in s svojimi knjigami, filmi, pesmimi, avdio programi in seminarji je pomagal že mnogim.
Ko je omenjeni avtor pred časom izdal novo knjigo, je le-ta postala uspešnica še preden je sploh bila izdana. Kako to storiš? Čisto preprosto … Zakupiš spletno domeno z imenom oz. naslovom knjige, na tej domeni postaviš »pristajalno spletno stran« (landing page) , kjer je izčrpno opisana knjiga in vsebina knjige ter pridobiš številne izjave (po angleško »testimonials«) navdušenih »gurujev« samopomoči.
Vsak od teh »gurujev«, potem ob (pred)naročilu knjige, ki mora biti izvedeno do tega in tega datuma, ponudi neki svoj »bonus« v vrednosti toliko in toliko dolarjev. Recimo, da je prodajna cena knjige 15,95 $. Nato preko spleta (ponavadi Amazon, Barnes & Noble …) naročiš to knjigo in po izvedenem naročilu pošlješ kodo svojega naročila preko obrazca na avtorjevi »pristajalni« spletni strani, kjer dobiš bonuse v vrednosti nekaj 1.000 $. Le kdo ne bi kupil knjige za 15,95 $, če ob tem dobi skoraj za desetkrat več bonusov.
Seveda izvajajo promocijo, podobno kot pri Skrivnosti, vsi sodelujoči »navdušeni bralci«, ki pošljejo obvestilo o novi knjigi preko svojih mailing list. Tako se je zgodilo, da sem za isto knjigo dobil na isti dan »promocijo« preko e-pošte vsaj 10 krat. Vsebina e-sporočila je bila skoraj vedno praktično enaka, edina razlika je bila, da ga je poslala druga oseba in da ima vsak e-mail svoj affiliate link. Jah, nič ni zastonj! 😉
Ne bom dejal, da na tak način »nastajajo« vse knjižne uspešnice, a za marsikatero s področja »samopomoči«, ki je bila izdana v zadnjem času, lahko pritrdim, da je temu tako.
Zakaj pišem o tem? Preprosto zato, ker mnogo ljudi, ki kupi določeno knjižno uspešnico, dejansko bolj kot samo vsebino, kupi sam marketing povezan s to knjigo. Res je, da so se časi spremenili, da so se pojavile nove in nove oblike trženja izdelkov, a po drugi strani se potem lahko vprašaš koliko je res pravih knjižnih uspešnic, ki so jih ustvarili bralci in ne uspešni marketinški prijemi.
Poznani so primeri, ko je bilo včasih potrebno samo spremeniti naslov knjige ali še to ne, temveč le izdelati novo naslovnico in knjiga se je že boljše prodajala ali celo postala knjižna uspešnica. Vem, da se tole sliši neverjetno, a poznam vsaj dve knjigi, ki sta ubrali to prodajno pot do uspeha.
Priznam, da rad berem, da sem prebral že mnogo knjig (ne štejem več koliko), a v zadnjem času sem postal »izbirčen«. Ne verjamem več vsaki knjigi in vsakemu avtorju, temveč najbolj zaupam svoji intuiciji in lastnim izkušnjam ter preizkušnjam iz katerih se največ naučim.
Knjige so ti v življenju vsekakor v pomoč, dajo ti določen »klik« ali vzgon, ko ga potrebuješ, vendar še vedno je potrebno, da sam nekaj storiš zato, da spremeniš svoje življenje.