rana-ura-zlata-ura

Nikoli si ne bi mislil, da bom začel vstajati že ob 5.00 uri zjutraj. 🙂 Vedno se bil prepričan, da nisem ravno jutranji človek in zgodnje vstajanje mi je bilo muka. Zadnjič sem tako zgodaj vstajal pred dobrimi 20-imi leti, ko sem bil v 1. in 2. letniku faksa. Takrat sem zaradi lažje »logistike«, da sem imel avtobus direktno do Ljubljane in da mi ni bilo potrebno prestopati v Kranju, vstajal ob 4.45 in šel na avtobus ob 5.15. Sem pa skoraj vedno v avtobusu tisto prvo uro prespal.

Priznam, da mi je bilo v preteklosti težko vstati ob 6.00 ali 7.00 zjutraj in da, če sem imel sestanek ob 9.00 uri je bilo to odločno prezgodaj zame, kajti kot sem že dejal, jaz nikoli nisem bil jutranji človek. Pred dobrimi štirinajstimi dnevi pa se je vse spremenilo. Takrat sem začel brali novo knjigo od Robina Sharme z naslovom Ob 5-ih vstani in svet ti bo stal na dlani. Pravzaprav je nisem prebral, sem jo dobesedno »požrl«. 😉

Čez noč sem se odločil za spremembo in za zgodnje jutranje vstajanje. Prvi dan sem se zbudil ob 6.30, drugi dan ob 6.00, nato ob 5.30 in končno ob 5.00. Ne, ni šlo »v prvo« že ob 5.00 zjutraj, a sedaj je to vstajanje postalo zame nekaj najboljšega, kar sem naredil v zadnjem času zase.

»Bodi gospodar svojega jutra. Povzdigni si življenje.« – Fascinantni govornik

ob-5ih-vstani-in-svet-ti-bo-lezal-na-dlaniZgornja misel je omenjena v knjigi in postala je moje vodilo, lahko rečem, kar moja mantra. Največji in najbolj ustvarjalni umi našega in preteklega časa (Richard Branson, John Grisham, Wolfgang Amadeus Mozart, Ernest Hemingway, Aristotel …) so poznali prednosti vstajanja ob zori.

Tudi naš znani pregovor pravi: »Rana ura, zlata ura.« In tole še kako zelo drži. Ko se zbudiš tako zgodaj zjutraj večina ljudi še spi. Seveda pa zgodnje vstajanje pomeni, da je potrebno iti tudi prej spat. Tako sem sedaj namesto ob 24.00 uri, v postelji že med 22.00 in 23.00 uro, saj rabim vsaj 6 do 7 ur spanca.

Ker imam rad ples in so plesne zabave največkrat precej pozno zvečer, sem si dejal, da bom največ dvakrat vstal ob 6.00 uri, preostale dni pa ob 5.00 in vedno brez izjeme naredil svojo jutranjo rutino, ki traja prvo uro, ko se zbudim. Ta jutranja rutina (v knjigi je govora o formuli 20/20/20) je odlična za začetek dneva, saj te res prebudi in napolni s pozitivno energijo. Več o tej formuli si lahko prebereš v malo prej omenjeni knjigi, jaz ti bom v nadaljevanju zaupal moj način, ki sem ga malo prilagodil.

Prvih 30 minut izvajam energijsko medicino, super možgansko jogo, sklece in pa Tibetanski vrelec mladosti. O tem mojem jutranjem »protokolu« sem pisal že tule. Nato sledi 10 minut meditacije (včasih je meditacija z mantro, drugič brez mantre, spet tretjič QE). Potem približno 10 minut izvajam pisanje v dnevnik (seznam hvaležnosti, vtisi, ideje …), medtem ko je zadnjih 10 minut posvečenih branju kakšne navdihujoče knjige.

Vsako jutro je prvih 60 minut namenjenih meni, saj ta prva ura odločilno vpliva na to kakšen bo tudi potek dneva.

Zanimivo je, kako so vsako jutro misli moje bistre, kako drugačno je moje razmišljanje in potem, ko zaključim s svojo rutino se lotim poslovnih zadev, ki jih izvajam po načelu 60/10 – šestdeset minut aktivnega in osredotočenega dela ter nato 10 minut počitka, sprehoda, meditacije … pač aktivnosti, ki me umiri. Nekaj podobnega sem izvajal že v času študija, ko sem se učil največ 60 min, nato pa sem naredil 5 – 10 minutno pavzo.

Kaj to pomeni aktivno in osredotočeno delo? Enostavno povedano – v tem času si brez raznih elektronskih motenj, ki vključujejo družabna omrežja, e-pošto in tvoj pametni telefon. Zanimivo je, da če izvajaš ta »odklop od elektronskih medijev«, da si v tistih dveh ali treh jutranjih urah bolj produktiven in ustvarjalen, kot pa če bi delal celih osem ur z različnimi motnjami.

Če želiš povečati svojo ustvarjalnost na kateremkoli področju v življenju, potem ti priporočam, da na svojem pametnem telefonu nimaš ves čas vključenega prenosa podatkov oz. wi-fi-ja, ter da izključiš vsa »push obvestila«. Na ta način boš manj čekiral svoj telefon in boš bolj osredotočen na svoje delo. V zadnjih letih je mnogim upadla produktivnost ravno zaradi različnih »elektronskih motenj«, ki zahtevajo pozornost. Aktivna osredotočenost na samo eno delo hkrati, namesto, da izvajaš večopravilnost, bo precej povečala tvojo produktivnost.

Kako boš ti izkoristil svoje jutro in kdaj boš vstajal, to je prepuščeno tebi. Če resnično želiš izboljšati svoje življenje ter imeti več prostega časa, potem se odloči, da boš tudi ti izvajal ta jutranji protokol vstajanja ob 5.00 uri in sledil formuli 20/20/20. In še en nasvet, če ti bo težko zgodaj vstati si lahko pomagaš s pravilom 5 sekund.

»Dobro je biti pokonci pred zoro, saj taka navada prispeva k zdravju, bogastvu in modrosti.« – Aristotel

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj