noge-bose

Včasih smo se precej več gibali kot se dandanes in tudi hoja je bila pogosteje na našem urniku. Sodobni človek se je polenil na vseh področjih življenja in zakon uporabe pravi, da če nečesa ne uporabljamo, to zakrni.

V osnovni šoli sem imel težave s stopali saj sem trpel za »simptomom« imenovanim »ploska stopala«. Zdravniki so mi takrat priporočili, da naj čim več hodim bos in »naključje« je hotelo, da smo morali od 5. do 8. razreda med urami telovadbe tekati po telovadnici bosi. Sprva se mi je to zdelo »čudno«, a ravno to, boso tekanje po telovadnici mi je pomagalo, da so se v nekaj tednih moja stopala preoblikovala in dobil sem značilen stopalni lok.

Sodoben način življenja je človeka dobesedno »prisili« v nenaravno držo telesa. V službi vse preveč sedimo in se premalo gibamo, kar nam še dodatno vzame energijo med delovnim časom. Da je naše telo v ravnovesju je potrebno, da vzdržujemo pravilno držo telesa in ravno pri tem so naša stopala veliko pomembnejša, kot si sprva mislimo.

V našem stopalu je 26 kosti, 33 sklepov, 107 vezi ter 19 mišic in kit. V obeh stopalih imamo 52 kosti, kar je približno 25 % vseh kosti v telesu. Impresivno, kajne?

Kdo bi si mislil, da je stopalo tako kompleksno sestavljeno. Vemo, da če hiša nima dobrih temeljev, da se poruši in enako velja tudi za človeški tempelj, saj če slednji nima dobrih korenin (beri stopal), se bo porušil.

Žal pa za naša stopala skrbimo povsem napačno in poskušamo svoje bolečine v gležnjih, mečih, kolenih, stegnih »lajšati« bodisi z različnimi tabletami, bodisi z različnimi ortopedskimi obuvali. Vsako ortopedsko obuvalo pa je le bergla in žal ne krepi naših stopalnih mišic. Mnogo težav, ki jih imamo s stopali, meči in koleni bi preprosto rešili tako, če bi več hodili bosi.

Tudi sam sem naredil na tem področju nekaj sprememb in hišne copate, ki so imele kar debel gumijasti podplat, sem zamenjal s povsem preprostimi copati, ki imajo tenek usnjen podplat. Hoja z njimi se mi zdi veliko bolj naravna in prvinska ter počutim se bolj prizemljenega.

Pred kakšnima dvema mesecema sem v neki športni trgovini videl superge, ki so mi bile všeč in še na voljo so bile po akcijski ceni. Vizualno so mi bile všeč in tudi o samem udobju (v podplatu je bila ena patentirana spominska pena) nisem imel pripomb, a ko sem bil več kot 20 minut v njih sem se nekako počutil »odzemljenega«, brez stika s tlemi. Takrat sem intuitivno ugotovil, da večje udobje dejansko poleni noge, mišice in kite, vse to pa potem vodi do težav s stopali.

V telesu imamo mišice zato, da jih uporabljamo, da se gibamo, da tečemo, da se premikamo, da plešemo, da izvajamo različne telesne gibe in da hodimo.

Človek je bil ustvarjen predvsem za hojo, a danes se žal držimo pravila, da je boljše se peljati z (____________) kot pa iti nekam peš. Če gremo peš v tretje ali četrto nadstropje poskrbimo za svojo telesno kondicijo, več energije in boljše zdravje. O tem kako pravilno dihati ob telesni vadbi sem pisal že pred dnevi v svojem blogu zapisu.

Imam kar nekaj prijateljic in kolegic, ki se ukvarjajo z masažami in slednje imajo stranke, ki hodijo k njim na refleksno masažo stopal. Te kolegice ugotavljajo kako imajo mnoge ženske stranke težave s stopali (gležnji, križem, medenico) zato, ker večino dneva hodijo v (pre)visokih petkah.

Hoja v visokih petkah povsem poruši ravnotežje oz. statiko telesa in telo išče načine in rešitve kako potem to porušeno ravnotežje znova vzpostaviti. Bolečina, ki se ob tem pojavi, je nedvomno znak, da je nekaj v telesu narobe in da so potrebne spremembe.

Če si ženska in imaš težave s stopali potem je nujno, da se čim prej znebiš svojih visokih petk in da si nabaviš obutev v kateri se boš počutila prijetno, udobno in tudi seksi. Niso seksi samo visoke petke, tudi obuvala brez visokih petk prebujajo ženstvenost in seksualno energijo.

Pred več kot stotimi leti smo hodili v obuvalih, ki so imela usnjene podplate in smo tako ves čas bili povezani z energijo Zemlje ali z drugimi besedami, bili smo ozemljeni. Ko se dandanes ves čas gibljemo v obuvalih v gumijastih podplatih, s se tem žal »odzemljimo« in če je le možno je priporočljivo vsak dan nekaj časa hoditi bos po travi, pesku ali zemlji. Nikoli pa ne hodimo bosi po mestnem asfaltu saj tam nahaja preveč škodljivih snovi in preko stopal vse to sranje vsrkamo v telo.

Zasledil sem, da so vedno bolj popularni tako imenovani »barefoot« čevlji oz. čevlji za bosonoge. Njihov podplat je povsem drugačen in če se boš odločil za prehod na takšno obutev ti priporočam, da to storiš postopoma, saj so v primeru prehitrega prehoda možne poškodbe stopal, gležnjev in kolen. Namreč, to je podobno, kot če bi šel na maraton brez predhodne priprave, kajti telo na takšno spremembo ni pripravljeno saj številnih mišic dolga leta sploh nismo uporabljali in se niso tako razvile.

bosa-stopala
Vsaj enkrat mesečno si privošči refleksno masažo stopal.

In še nekaj … priporočam, da svojim stopalom vsaj enkrat mesečno omogočiš eno prijetno razvajanje z masažo oz. refleksoterapijo. Ne samo stopala, temveč tudi celotno telo ti bo hvaležno za takšno ljubeče razvajanje. 🙂

P.S. Izjemno koristna, ne samo za mišice nog, temveč tudi za celotno ravnovesje v telesu, pa je vaja, ko stojimo na eni nogi, o čemer sem pisal tule.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj