Košarica

V košarici ni izdelkov.

Plešimo s Corazón

Pred nekaj dnevi, če sem natančen 12. 9. 2022, je gospodična Špela v FB skupini Bachata Slovenija objavila zanimiv zapis glede dogajanj na plesni sceni. Moj komentar na njeno objavo sem objavil tako FB skupini, kot tudi na mojem FB profilu in ker je izjemno odkritosrčen in iskren, moj komentar objavljam še na blogu. 


Špela, hvala za tvoj obširen zapis glede dogajanj na plesni sceni. Ob tem zapisu sem se spomnil svojih plesnih začetkov in čeprav bi lahko marsikaj napisal o izzivih s katerimi se srečuješ na plesišču, še posebej, če oz. ko si še začetnik, bom to pustil za kakšno drugo priložnost.

Kaj je ples? Ples je gibanje, izmenjava jin in jang energije, čutenje, radost, veselje, igrivost … A zdi se mi, da smo na to, kaj sploh ples v resnici je, v svojem iskanju plesne popolnosti in novih plesnih korakov in kombinacij, preprosto pozabili. Kot moški in kot plesalec, sem bil na plesu vedno spoštljiv do soplesalke in ko plešem še z nepoznano soplesalko običajno že po nekaj plesnih korakih ugotovim kakšna je raven njenega plesnega znanja in ples, figure, gibanje … prilagodim njenemu plesnemu znanju.

Ne počnem tega, kar počnejo nekateri »uber duper super« plesalci, ki z začetnico plešejo tako, kot z nekom, ki je že več let na plesni sceni. Ko opazujem nekatere plesalce, še posebej tiste z več plesne kilometrine, pogosto opazim, da začetnico učijo novih plesnih gibov na plesišču in jo dobesedno vrtijo in vlečejo po plesišču. A tako ne gre … Ples ni razkazovanje plesnih mišic, plesnega znanja in različnih zakompliciranih figur. Pri plesu gre predvsem zato, kako se povežeš s soplesalcem oz. soplesalko, kako uživaš v plesu, kako s telesom slediš gibanju glasbe, kako se smejiš in čutiš soplesalko oz. soplesalca.

Omenila si, da nekateri plesalci pač ne znajo na 1, na 2 ali na ne vem kateri takt. Sam kljub težavam s sluhom že kar nekaj let plešem in soplesalko prosim, da naj me nežno »opomni«, če morda »padem iz ritma« ali če nisem več točno na pravem taktu. Nekaterim »uber duper super« plesalkam je pomembno, da soplesalec pleše točno na ta in ta takt in če morda »padeš iz ritma«, te pogledajo smrtno resno in prestrelijo s pogledom, kot da bi bilo konec sveta. Najdejo se tudi »uber duper super« plesalke, ki svojo veščino plesa pokažejo s pretiranim »stiliranjem« in ob tem povsem izgubijo povezavo s soplesalcem in plešejo svoj ples, kjer ni prave povezave s sočlovekom.

Na plesu moramo biti v prvi vrsti človek, človeku, človek. Če se z nekom ujamemo zaplešemo tudi več plesov, če se ne ujamemo, pač tisti en ples bi lahko vsak odplesal, pa čeprav soplesalec oz. soplesalka ni ravno Fred Astaire ali Ginger Rogers.

Sam plešem predvsem salso in bachato ter sem ter tja kakšno kizombo. Čeprav sem bil na kar nekaj delavnicah bachate sensual mi slednja nekako ni najbolj blizu. Če govorim o res super bachati in kdo mi je najbolj všeč od vseh teh bachata plesnih zvezd, bi dejal da sta to Ataca in Alemana in njun bachata plesni stil mi je še najbližji. Mnogi, ki hodijo na različne plesne festivale in delavnice, ki jih vodijo vrhunski in svetovno znani plesalci npr. sensual bachate, bi radi plesali tako, kot njihovi učitelji. Vendar tako ne gre, saj je treba razumeti, da so več ali manj skoraj vsi plesni učitelji pari tudi zasebnem življenju in še posebej sensual bachato lahko posledično odplešejo energijsko povsem drugače.

Vsaka ženska in tudi vsak moški bi moral postaviti »mejo spodobnosti« oz. do koder tolerira dotik, bližino in gibe soplesalca oz. soplesalke. Sam osebno zelo dobro začutim energije in poznam še nekaj soplesalk, ki so ravno tako občutljive na energije in jih zaznavajo. Ena moja prijateljica je celo nehala s plesom, ker je vse prevečkrat začutila, da je na plesišču spolni objekt in ne soplesalka. Ko pride do »nespodobnosti« na plesišču je potrebno znati postaviti mejo, se postaviti zase in včasih tudi sredi plesa zapustiti soplesalca ali soplesalko, če si preveč dovoli.

Ples je energija, srčnost in povezovanje ter presega zgolj štetje ritma in plesanje na pravi takt. Ko bodo to vsi na plesni sceni res dojeli in razumeli, takrat bo ples še večja radost, veselje in navdušenje. Toliko z moje strani z željo, da bo »corazón« na plesišču spet »corazón«. 

Love, Smile & Dance 🙂

P.S. Dodajam še dva zabavna videa na temo plesnega bontona na salsa plesišču. Prvi je za moške, drugi pa za ženske

Deli naprej ...
Robert Goreta
Robert Goreta

Predavatelj, pisatelj, pesnik, podjetnik, plesalec.