miti-resnice-spletno-gostovanje

Ni vse zlato, kar se sveti in to velja tudi za spletno gostovanje. Če si samostojen podjetnik, ki pravkar stopa na svojo podjetniško pot, potem za začetek skoraj zagotovo rabiš tudi spletno stran in posledično spletno gostovanje. Da ti malo olajšam izbiro in da ne boš kupil spletnega mačka v žaklju, sem ti pripravil nekaj nasvetov za izbiro dobrega spletnega gostovanja.

Sicer sem nekaj o tem že pisal tukaj, vendar bom tokrat vse skupaj še osvetlil z najnovejšimi spoznanji, ki sem jih dobil, ko sem naročal spletno gostovanje tako zase, kot tudi za svoje stranke. Predvidevam, da boš na začetku imel shared hosting oz. po slovensko deljeno gostovanje zato se bom današnjem članku osredotočil na slednje.

  • Hitrost nalaganja spletne strani

Poznam strežnike na katerih se spletne strani nalagajo, nalagajo in nalagajo. Po eni strani le-te niso dobro optimizirane (imajo prevelike slike, preveč vtičnikov in preveč skript, ki se hkrati izvajajo), po drugi strani pa so le-te na počasnem strežniku.

Če boš izbiral strežnik, potem obvezno izberi tistega, ki ima SSD disk in je LiteSpeed. Namreč, po izkušnjah, ki mi jih je posredoval poslovni partner pri katerem gostujem spletne strani, je kombinacija SSD diska in LiteSpeed strežnika najhitrejša in najbolj odzivna.

  • Hitrost nalaganja administracije spletne strani

Čeprav nekateri ponudniki obljubljajo hitrost nalaganja spletne strani, pa se v praksi dogaja, da se iz nekega razloga administracija spletne strani (govorim za WordPress) nalaga izjemno počasi. Imam stranko na enem strežniku, kjer sem že večkrat pisal podpori glede tega, a zadeva do sedaj še vedno ni bila rešena. Ne vem kje je težava, saj je to edini strežnik na katerem se srečujem s tem problemom. Nekaj mojih strank je zaradi tega tudi zamenjalo ponudnika gostovanja.

  • Razpoložljiv fizični pomnilnik

Ugotavljam, da se na tem področju hosting podjetja precej razlikujejo. Nekateri imajo nastavljen fizični pomnilnik le na 500 MB, drugi na 1 GB, tretji na 1,5 GB, četrti na 2 GB. Če želiš normalno delovanje spletne strani potem je nujno potrebno, da je fizičnega pomnilnika na voljo vsaj 1 GB, še boljše pa bo, če ga je vsaj 2 GB.

  • Število domen na enem računu

Na mnogih shared hostingih je možno imeti več domen na istem računu. To je sicer praktično, vendar so tukaj tudi določene omejitve. Če boš na enem računu imel npr. 10 domen, ki bodo na WordPressu in boš na njih imel vključen požarni zid (npr. Wordfrence), potem moraš obvezno gledati tudi kako je z razpoložljivim fizičnim pomnilnikom, saj se ti lahko zgodi, da boš presegel sistemska sredstva.

Osebno se nagibam k temu, da imam na enem hosting računu največ 2 ali 3 domene. Sicer me to pride nekoliko dražje, vendar na tak način ni težav s sistemskimi sredstvi. A tudi tukaj, kar se tiče porabe sistemskih sredstev je več dejavnikov – velikost spletne strani, število obiskovalcev na spletni strani, izbira predloge spletne strani, število vtičnikov na spletni strani …

  • Entry Processes

Ta postavka pomeni koliko istočasnih povezav je možno v določenem trenutku. Standard na deljenem gostovanju je 25 Entry Processes, toda nekateri še vedno omogočajo samo 20 Entry Processes ali pa še manj. Optimalno je, da je število Entry Processes vsaj 25 ali več. Osebno priporočam, da izbereš hosting z vsaj 40 Entry Processes.

  • Hitrost čekiranja e-pošte

Ko sem še imel spletno gostovanje na DirectAdminu se je e-pošta bolj počasi čekirala. Ko sem prešel na Cpanel pa je postalo čekiranje e-pošte precej hitrejše. Če želiš hitrejše čekiranje potem je najboljše, da izbereš Cpanel gostovanje. To o hitrosti čekiranja je moje opažanje, možno da imajo različna hosting podjetja, različno nastavljene določene nastavitve.

  • Antispam filter

Dobro spletno gostovanje ima tudi učinkovit Antispam filter. Pri nekaterih spletnih gostovanjih je le-ta že privzeto vključen, spet pri drugih pa je le-tega potrebno vključiti. A tudi Antispam filtri se med seboj razlikujejo od ponudnika do ponudnika. Ena od ključnih točk zakaj gostujem moje glavne spletne strani na obstoječem strežniku, je ta, da ima izjemno dober in učinkovit Antispam filter. Tako imam precej manj neželene e-pošte in s tem prihranim pri času.

  • Izbira nadzorne plošče

Glede na moje izkušnje (preizkusil sem tako Cpanel, kot tudi Plesk in DirectAdmin ter še nekaj drugih nadzornih plošč), se najbolj izkaže Cpanel saj slednji omogoča največ možnosti upravljanja nastavitev same spletne strani (izbira php, e-pošta, baze, blacklistanje, backup …). tako da slednjega priporočam tudi tebi.

  • Podpora

Pomemben dejavnik pri izbiri spletnega gostovanja je tudi podpora. V kolikor imaš kakšne težave na spletni strani in če ima ponudnik gostovanja hitro in odzivno podporo je morebitni izpad spletne strani precej krajši in težave so hitro odpravljene.

  • Posodobitev strežnika

Nekateri ponudniki gostovanja precej redko posodabljajo določene aplikacije in je lahko tako neka aplikacija ranljiva, kar je spet potencialna nevarnost za vdor na spletno stran. Pred leti sem tako doživel en vdor na spletno stran, ker je ponudnik »pozabil« posodobiti nadzorno ploščo.

  • Strežnik v Sloveniji ali v tujini?

Na koncu pa še nekaj besed o tem ali izbrati strežnik v Sloveniji ali v tujini. Če boš imel spletno stran namenjeno obiskovalcem iz Slovenije, potem izberi spletno gostovanje v Sloveniji. Sicer je najboljše, da imaš spletno gostovanje v tujini. V tem primeru je potrebno izbrati strežnik ki zadovoljuje vse zgoraj omenjene kriterije in dodatno še nekaj – da strežnik ni pogosto na črni listi.

Na strežnikih v tujini je na enem strežniku (govorim o deljenem gostovanju) precej več spletnih strani, kot pa jih je na strežnikih domačih ponudnikov. To utegne biti slabost saj je takšen strežnik lahko pogosto na spam listi, kar onemogoča, da bi lahko nemoteno pošiljal e-pošto. Poznam kolegico, ki gostuje eno svojo spletno stran na strežniku v Španiji in na le-tem je reci in piši več kot 200 spam hostov.

  • Še zaključna misel …

Ko boš izbiral spletno gostovanje boš zagotovo gledal tudi na ceno le-tega. Dejstvo je, da se cene med seboj lahko precej razlikujejo. Hosting podjetja v tujini pogosto izvajajo prakso, da je prvo leto gostovanje za 50 ali celo 60 % cenejše kot bo ob podaljšanju.

Bodi pozoren na to, saj se boš v nasprotnem primeru (če tega nisi pričakoval) prijel za glavo, ko boš dobil račun za podaljšanje gostovanja. Vse bolj pa se te prakse poslužujejo tudi domača hosting podjetja. S tem sicer ni nič narobe, a vseeno, pozorno preglej ponudbo in cene, da ne bo ob podaljšanju neprijetnih presenečenj.

In še nekaj o ceni … Ne izberi najcenejšega spletnega gostovanja, kajti tudi tukaj velja pravilo »malo denarja, malo muzke«. Dejstvo je, da dobro gostovanje stane, da ni ravno najcenejše, a tudi ni nujno, da je ravno najdražje. Treba je le imeti »nos« in izbrati ponudnika, ki ti bo za svoje storitve zaračunal pošteno ceno. Eno od takšnih gostovanj, ki ti jih priporočam, pa je opisano tukaj.

Če imaš še kakšno dilemo ali vprašanje na to temo, kar oglasi se preko kontaktnega obrazca.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj